torsdag 4. mars 2010

Sirkellinjalen til Janome

 

Jeg nevnte sirkellinjalen den dagen det meste gikk galt…Sigrun hjalp meg ut. Hun satt på den andre modellen som ikke passet hennes maskin, så vi byttet og jeg er lykkelig for nå fikk jeg testet den og det var gøy. Her er en smakebit av prøvelappen og nå skal jeg gå til verket og quilte det jeg egentlig hadde tenkt…

Jeg bare satt å fulgte med at maskinen dro rundt. Desverre fikk jeg  trøbbel med undertråden når jeg begynte på en grønn innerrunde, men dere ser hvor fint den laget sirkel på sirkel. Det var så enkelt. Har du en liggende ja ta den fram og prøv!.

Har du ikke en….her er et enkelt tips. To remser med norgesplaster teipes som et kryss. Ta en tegnestift med flat topp og trykk den i gjennom sentrum fra klister siden og teip det hele til venstre for symaskinfoten din …avstanden frem til nåla blir radius. Så stikker du stoffet med vrangen ned på tegnestiften. Sy med vanlig fot og kos deg med mønstersting og sy i vei.

Lykke til og ha en flott torsdag alle sammen.Våren er kommet for jeg har begynt med snue :=)

Lise

2 kommentarer:

  1. Det ser jo kjempefint ut, spørs om ikke jeg må investere i en om de passer til min maskin.
    Kari

    SvarSlett
  2. Så bra linjalproblemet løste seg! Og så fin prøvelappen din ble - gleder meg til å se quiltet det du hadde planer om å quilte ;o)

    Ha en riktig fin helg! Kos deg med litt søm og forhåpentligvis litt sol ;o) Quilteklem fra meg

    SvarSlett

Hyggelige hilsner