søndag 17. februar 2008

Brudekjolen


Her er hele kjole med boleron Den kan taes av og kjolen er med stropper.



Kjolen sett bak fra. Det er 30 perleknapper i ryggen
Her ser dere litt av "fiskehalen"-slepet

En detalj av under delen
Dette er min stolthet. Kjolen er designet av (fant ikke navnet i farta, men kommer tilbake til det). Jeg ble helt betatt da jeg så den i et engelsk strikkeblad Min utfordring var først å kunne forstå en engelsk maskinstrikkeoppskrift. De er helt krypterte for mitt hode. Men Anne Margrete Standal, tekster i NRK og jeg satt oss ned på hver vår side av bordet og oversatte den sammen Og vi kom i mål. Det neste var å finne et garn jeg likte og få rett strikkefasthet slik at kjolen skulle fikk rett passfasong. Den er strikket i hamp og lin, Calypso. Først strikket jeg en underkjole,så slepet som er sydd fast til underkjolen. Dernest selve kjolen med blondekanten til som henger over slepet. Så tilsist Boleroen. Jeg brukte en uke av ferien min å strikket denne. Jeg bare måtte.Slepet på kjolen er helt utrolig med alle sine deler strikket sammen og annen hver gang en nydelig hullmønster bord.
Kjolen har ikke vært brukt i noe bryllup, men jeg har hatt den på manuqengoppvisning. Str er ca.38/40 Så er det noen som vil kjøpe eller leie den er det bare å sende en mail.

2 kommentarer:

  1. Nydelig kjole! Dessverre er ikke det min størrelse...

    SvarSlett
  2. Denne var utrolig lekker! Men har du ikke en datter eller svigerdatter som skal bruke den da? Virkelig et "arvestykke" !!! Et mesterverk!

    SvarSlett

Hyggelige hilsner